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Was ist EMS?

EMS-Training ist ein Ganzkörper Training, dass Ihnen bei der Gewichtsreduktion hilft, ihre Körperstärke verbessert und Muskelwachstum stimuliert. Ausserdem kann es auch verwendet werden, um Verspannungen zu lösen und muskuläre Disbalancen auszugleichen, was z.B. Rückenschmerzen verschwinden lassen kann.

EMS steht für “Electrical muscle stimulation”. Dabei werden kleine absolut ungefährliche elektrische Impulse über die Nerven an die darunterliegende Muskulatur geleitet. Normalerweise werden diese Impulse durch das Gehirn gesteuert. Der Muskel kann aber nicht unterscheiden, ob der Impuls vom Gehirn oder Powerbox kommt. Das Ergebnis ist das gleiche: der Muskel kontrahiert. Zudem werden mehr Muskelfasern aktiviert als ohne EMS. Ausserdem kann die Tiefenmuskulatur besser aktiviert werden als bei herkömmlichen Methoden (insbesondere für Anfänger). Dadurch das keine schweren Gewichte bewegt werden müssen ist EMS zudem gelenkschonender.

 

Lesen Sie auch meine persönliche Erfahrung und Meinung zu EMS Training hier.

 
Nochfolgend einige Resultate aus Studien über EMS (Englisch):

After 12 weeks of carefully monitored procedures, the EMS group showed a significant increase in maximal concentric/eccentric torque, squat strength, and squat and drop jump height, compared with the controls. Based on these findings, 12 weeks of EMS training had a significant effect on muscle strength [1]

 

The results of the study demonstrated that the 20-minute exercise plus EMS regimen was more effective for strength gains and lean mass maintenance than traditional isolation training. [2]

 

After a stimulation period of 3-6 weeks, significant gains were shown in maximal strength (isometric Fmax +58.8%; dynamic Fmax +79.5%), speed strength (eccentric isokinetic Mmax +37.1%; concentric isokinetic Mmax + 41.3%; rate of force development + 74%; force impulse + 29%; vmax + 19%), and power (+67%). [3]

 

With regard to the level of fitness, the analysis shows that trained and elite athletes, despite their already high level of fitness, are able to significantly enhance their level of strength to same extent as is possible with untrained subjects. [3]

 

Thus, Whole Body-EMS can be considered as an attractive, time-efficient, and effective option to HIT-resistance exercise for people seeking to improve general strength and body composition. [4]

 
Links EMS Studien:
 
 
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